Kinderen met lees en leerproblemen

Kinderen met lees/ leer problemen. In deze "snelle"en "verharde" tijd, zijn er steeds meer kinderen die niet helemaal mee kunnen komen in ons onderwijs systeem. Eigenlijk zouden zij op een individueel op hen toegespitste manier les moeten krijgen. Dat kan natuurlijk(?) niet.

Deze kinderen voelen dat heel goed aan. Zij voelen zich daar door "anders". Zij moeten op hun tenen lopen en ervaren daardoor stress. Deze stress maakt het er niet beter op. Hierdoor blokkeert het vermogen om optimaal te leren en mee te komen.

Met edu(catieve) kinesiologie ga je op zoek naar blokkades in het "systeem" van het kind. Waar zit het, waar komt het vandaan, wat kun je eraan doen.

Vaak zijn er bewegingsoefeningen nodig die de motoriek bevorderen. De hersenhelften worden gestimuleerd om samen te werken, waardoor de motoriek beter wordt. Maar niet alleen de motoriek wordt er gunstig door beïnvloedt. Oog/ hand coördinatie; schrijven, lezen, informatie opnemen en verwerken, al deze dingen zullen makkelijker gaan.

Wanneer dan ook nog de emotionele blokkades worden aangepakt, kun je heel wat veranderen/ verbeteren voor het kind. Ook wordt er aandacht besteedt aan evt. allergie├źn/intoleranties (voedingspatroon) daar deze heel veel energie kunnen nemen van het kind waardoor er minder energie overblijft voor leren.